lauantai 9. tammikuuta 2016

Kymmenen rukouksen päivää - 4. Kristuksessa pysyminen

 
 
"Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Eihän oksa pysty tuottamaan hedelmää, ellei se pysy puussa, ja samoin ette pysty tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat, Se joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään." (Joh. 15:4, 5.)
 
 
Kristuksessa pysyminen
  • Kristus kutsuu sinua pysymään hänessä. Se ei ole lyhytaikaista, vaan kokoaikaista.
  • Kristuksessa pysyminen saa kaikki velvollisuutesi tuntumaan kevyiltä, sillä hän on luvannut kantaa meidän taakkoja. Saamme jättää mieltämme vaivaavat asiat hänelle.
  • Kristuksen luo tuleminen on mahdollista jokaiselle, joka tahtoo tulla hänen tykönsä. Hän ei aja ketään hänen luokseen tulevaa pois.
  • Kun valitsemme ottaa Kristuksen uskossa vastaan, tulemme yhdeksi hänen kanssaan. Oksiakaan ei ole sidottu viinipuuhun, niitä ei ole liitetty siihen keinotekoisesti, vaan ne on yhdistetty viinipuuhun niin, että niistä on tullut osa puuta ja ne saavat ravintonsa viinipuun juurien kautta. Näin ollen myös me saamme ravintomme Kristukselta.
  • 2. Kor. 5:17 sanotaan: "Jokainen, joka on Kristuksessa, on siis uusi luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle!" Saamme elämämme Kristukselta, joka on ostanut sen kalliilla hinnalla ristillä. Pysykäämme hänen yhteydessään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti