perjantai 8. tammikuuta 2016

Kymmenen rukouksen päivää - 3. Kristus meissä


 

"Minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa. Sen elämän, jota tässä ruumiissani vielä elän, elän uskoen Jumalan Poikaan, joka rakasti minua ja antoi henkensä puolestani."
(Gal. 2:19, 20.)
 
 
Kristus meissä
 
  • Kun pysymme Kristuksessa, tulemme yhdeksi hänen kanssaan ja meissä elävä Kristus näkyy luonteessamme. Meistä tulee hänen kaltaisiaan.
  • Ihminen itsessään ei ole mitään ilman Kristusta. Johanneksen evankeliumissa 15:5 sanotaan, että "Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään. (Joh. 15:5.)
  • Ihminen tarvitsee itsensä ulkopuolelta tulevaa voimaa, joka voi palauttaa hänessä olevan Jumalan kuvan ennalleen ja mahdollistaa sen, että hän tekee Jumalan töitä. Kun ihminen ottaa vastaan jumalallisen voiman ja kun Kristus elää sydämessä uskon kautta sekä  kaikki tapahtuu yhteistyössä jumalallisen kanssa -> ihmisen voimasta tulee riittävä tekemään hyvää.
  • Meillä kaikilla on etuoikeus uskoa Herraamme Jeesukseen Kristukseen. Aito hengellinen elämä saavutetaan, kun ihminen antautuu Jumalan tahtoon Kristuksen, sovituksen tuovan Pelastajamme, kautta.
  • Aito usko tuo rauhan sydämeemme ja johdattaa itsekieltäymyksen ja itsensä uhraamisen polulle.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti